سوال شما: سلام. رشته ارشد مادر و نوزاد نداریم؟ اگر داریم تو کدوم دانشگاه؟ پاسخ: سلام . در حال حاضر کارشناسی ارشد پرستاری به اسم مادر و نوزاد نداریم. | ||
تو از هر در که باز آیی بدین خوبی و زیبایی - دری باشد که از رحمت به روی خلق بگشایی
سوال شما: سلام. رشته ارشد مادر و نوزاد نداریم؟ اگر داریم تو کدوم دانشگاه؟ پاسخ: سلام . در حال حاضر کارشناسی ارشد پرستاری به اسم مادر و نوزاد نداریم. | ||
شاید چندان قادر نباشند، روح شـجاعت را در خود تقویت کنند. بـه آنهـا بگوییـد: تـو قـادري و مـیتـوانی آنچـه را میخواهی از آن خود کنی البته اگر ترسهایت را فراموش کنی. ایـن حـق من و توست.


درک کودکان از مفاهیم انتزاعی
آرزو - آینده - برتر بودن
.
آرزو دلیل بر استعداد است.
وقتی آدم آرزو می کند که ای کاش من چنین و چنان شوم بدانید که حتما می تواند بشود و اگرنه آرزو نمی کرد!
.
هرکسی در دلش هر آرزویی هست برآورده می شود. شک نکنید!
برای اینکه اصلا آرزو سند حقانیت ماست.
.
حضرت مولانا میگوید:
.
کین طلب در تو گروگان خداست
زانک هر طالب به مطلوبی سزاست.
.@rangooeshgh
ما چیزی به نام غیرجاندار نداریم. باید قادر باشید با همه چیز سخن بگویید! انها را همچون کودکان آماده کنید
باید به انها بگویید ما میخواهیم پروژه ی جدیدی شروع کنیم این آدرس ماست، سپس به سرعت شروع به پاکسازی کنید و بعد خواهید دید که پیمانکار مناسب کار شما پیدا خواهد شد، امور بانکی مناسب کار شما به وجود خواهد آمد و همه چیز درست خواهد شد!
دکتر هیولن
@Ceeport

من سالها بود در کلاس پرستاری کودکان مبحث رشد و تکامل تئوری شناختی ژان پیاژه را درس می دادم، پیاژه می گفت که کودکان نوپا و پیش دبستانی تفکر جان پنداری دارند به همه اشیا حس و جان می دهند، برای همین است وقتی که پایش به یک سنگ می خورد و دردش می گیرد و مادرش چند تا ضربه به زمین و آن سنگ می زند انگار جبران کرده و دل کودک به اصطلاح عامیانه خنک می شود! به مرور تفکر استدلال گر بزرگسال همه چیز را تغییر می دهد و الان پی می بریم که همان تفکر کودکی درست بوده است....
پیام یکی از دانشجویان عزیز:
سلام استاد وقتتون بخیر. مشغول مطالعه درس مکیدن انگشت کودکان بودم خواستم تجربه ای که خودم چند سال پیش داشتم رو براتون بفرستم.
چندسال پیش که مشغول درس خوندن بودم، و کنارم بچه ها مشغول بازی و تماشای برنامه کودک بودند، متوجه شدم ... ۷ ساله ام مشغول مکیدن انگشت شصتش بود، بهش گفتم ببین ... تو دوس داری مثه اون قهرمان برنامه کودک باشی؟ جواب داد چجوری؟ و بهش گفتم هروقت که دلت خواست انگشتتو بزاری تو دهانت، به جاش انگشت شصتت رو مخفی کن و دستتو مشت کن و دستتو مثه قهرمانا ببر بالا! هروقت دیگه یاد گرفتی که انگششتو نزاری دهنت، و یه قهرمان واقعی شدی من برات یه جایزه خوب میگیرم.
ده روز گذشت که مادرش با خوشحالی اومدن با یه دفتر گفتن که اینو جایزه بده به ... چون بهش قول دادی و اون تمام مدت اصلا حتی یه بارم اینکارو نکرده، گفتن باورت نمیشه که ما چقد تلاش کردیم از دکتر گرفته تا دعا گرفتن و چسب زخم زدن به انگشتش ولی حتی تو خواب چسبشو باز میکرد...
من اصلا اونموقع نمیدونستم که مساله براشون انقد جدی هست
الان که دارم درسش رو میخونم به نظرم جالب اومد، دوست داشتم این مساله رو باهاتون به اشتراک بزارم. ممنونم از توجهتون 🌺
مقدر است در زندگی مشکلاتی داشته باشید
مقدر است که پیروز شوید.
راندا برن.
کتاب احساسات
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
این کتاب عالی است و من موقع رانندگی در جاده کتاب با فایل های صوتی گوش می دهم. سپاسگزارم از کسانی که این فایل ها را تهیه می کنند. البته حق و حقوق تهیه کنندگان نیز باید رعایت و پرداخت شود.
یک تمرین 🔑
از زندگی شکایت نکنید
از هوا، از ترافیک، از اقتصاد، از ....
شکوه نکنید
تا موقعیت های منفی مثل دود از شما دور شود. راندا برن😚
چکیده یک مطالعه - ترکیه
فراوانی آلارم بالینی در واحدهای مراقبت ویژه و حساسیت پرستاران به آنها: یک مطالعه مشاهده ای
تمام آلارم_های بالینی حتی اگر نیازی به مداخله نباشد به پاسخگویی نیاز دارند.
از پرستاران انتظار می رود که به هر #زنگ_هشدار پاسخ مناسب دهند و بر این اساس اولویت های مراقبت های خود را تعیین کنند.
این مطالعه برای بررسی تعداد و انواع هشدارهای دستگاه بالینی مورد استفاده در بخش های مراقبت ویژه ، مدت زمان فعال سازی آنها و میزان حساسیت پرستاران به آنها انجام شده است.
روش ها: این مطالعه مشاهده ای در چهار واحد مراقبت های ویژه در یک بیمارستان دانشگاهی در ترکیه انجام شده است. 😊
در مجموع 20 پرستار (5 واحد از هر واحد) در مجموع 80 ساعت مشاهده شدند.
هشدارها به عنوان معتبر ، نادرست یا فنی دسته بندی شدند.
نتایج در طول دوره مشاهده مطالعه ، میانگین تعداد آلارم های زنگ دار در هر ساعت برای هر تخت 1.8 بود.
در مجموع 144 هشدار ثبت شده است که 70.8٪ معتبر ، 15.3٪ نادرست و 13.9٪ فنی بوده است.
میانگین مدت زمان فعال سازی هشدار برای #الارم_های معتبر 8 دقیقه ، برای هشدارهای غلط 14 دقیقه و برای هشدارهای فنی 53 دقیقه بود.
🌕
نتیجه گیری: پاسخ پرستاران به #آلارم بسته به نوع زنگ هشدار متفاوت است. برای هشدارهایی که نیازی به مداخله اضطراری ندارند ، پرستاران تمایل دارند دیر پاسخ دهند یا اصلاً پاسخ ندهند.😎
DOI: https://doi.org/10.4037/ajcc2021382
کار جالبی بود
دانشجويان علاقمند مشابه آن را می توانند انجام دهند
این مقاله در مجلهای با ایمپکت دو چاپ شد🔑
AJCC 🌕
https://survey.porsline.ir/s/Va3r3dN
رضایت تحصیلی
لطفا دانشجویان ترم 1 و 4 و 8 پرستاری و مامایی
د.ع.پ گلستان به این پرسشنامه پاسخ دهند. تعداد سوالات خیلی کم است. متشکرم
پادکست رایگان معجزه شکر گذاری راندا برن
نگرش بزرگسالانه ناامیدانه خود را باید عوض کرد با نگرش کودکانه که هر روزمان سرشار از شگفتی بود
پرستاری به عنوان یک حرفه مراقبتی و مورد اعتماد شناخته می شود ، که به عنوان یک هنر و یک علم توصیف می شود.
هنر پرستاری مفهومی است که تعریف آن دشوار است. هیچ تعریفی وجود ندارد که توصیف روشنی در باره اینکه هنر پرستاری چیست ارائه دهد.
در Carper’s (1978) ، الگوهای اساسی دانش در پرستاری ، نویسنده چهار الگوی شناخت در پرستاری را شناسایی کرد
تجربیات، زیبایی شناسی ، دانش شخصی و دانش اخلاقی. به تجربیات به عنوان علم پرستاری یا مجموعه علمی و واقعی دانش در مورد یک موضوع خاص اشاره می شود.
2016 Exploring the Art of Nursing and Its Influence on Patient Satisfaction in Acute Care Settings Enid Tirado University of Central Florida

هیچ وقت در جهان کمبود نخواهد بود
ایران یکی از ۹ کشور برتر در #نانوتکنولوژی جهان است
در ۴۰ یا ۵۰ سال بعد
در ساختمان ها از اسانسور استفاده نخواهد شد لباس های ضد ضربه درست می شود که می توانی خودت را پرت کنی پایین!
در پنجاه سال اینده #داروهای_هوشمند #نانو_ربات از طریق آب میوه ظرف یک ربع به سلول #سرطانی رسیده و تمام سلولها را از بین برده و فرد کامل سالم می شود🔑
۴۰ یا ۵۰ سال اینده
مواد غذایی ارزان نمی شود بلکه رایگان می شود
۹۰ درصد اب اقیانوس ها را شیرین می کنیم
با یک سانتیمتر سدی را درست می کنیم که به قدرت سدهای بتونی الان است
جدول مندلیف خنده دار می شود
با تغییر ارایشی مواد هر چه بخواهیم درست می کنیم
#نانو_تکنولوژی
#باورها
#این_دنیا_بینهایت_ثروت_دارد
اینها افسانه نیست
جهان شکل و رنگش کامل تغییر می کند
اینها برای پنجاه سال بعد است نه برای ده هزار سال بعد! ☺️🔑
از فایل صوتی آقای عباسمنش
این موارد را خودم در گوگل سرچ کردم
نانوتکنولوژی در پنجاه سال آینده
Nanotechnology in next 50 years
آینده نانوتکنولوژی در پزشکی
Infographic: The Future of Nanotechnology in Medicine

om daksham namah
قانون کمترین تلاش
معنی اوم داکشام ناما چیست
What does Om Daksham Namah mean
اقدامات من با حداقل تلاش به حداکثر سود می رسند
My actions achieve maximum benefit with minimal effort
OM DAKSHAM NAMAH: My actions achieve maximum benefit with minimal effort
من می پذیرم و توقع آن را دارم که نعمت و برکت به آسانی و سهولت به سمت من جاری شوند. ناماسته
How to Apply Deepak Chopra's 7 Spiritual Laws of Success to Your

دکتر هیولن اضافه کرد که:
"شما کاملا مسئول همه چیز هستید. همه اش در درون شما است. همه اش! استثنایی هم وجود ندارد. اگر آن را پاکسازی نکنید خودش پاک نمی شود".
🔹تروریسم را پاکسازی کنیم؟
پاکسازی. پاکسازی. پاکسازی.
🔹اقتصاد را پاکسازی کنیم؟
پاکسازی. پاکسازی. پاکسازی.
🔹( ..... ) جای خالی را پر کنید پاکسازی کنیم؟
پاکسازی. پاکسازی. پاکسازی.
💧دکتر هیولن افزود:
" اگر در زندگی شما است، پس باید آن را پاکسازی نمایید "!
At Zero. Joe Vitale
دکتر لیلا مهستی جویباری دکتر اکرم ثناگو دانشگاه علوم پزشکی گلستان
امتحانات پايان ترم
شروع : 8 خرداد 1400
پایان 27 خرداد 1400

Domaradzki و همکاران در سال 2019 مطالعه ای مقطعی را با هدف بررسی اگاهی و نگرش دانشجویان دانشکده پزشکی Pozan در لهستان در مورد بیماری های نادر انجام دادند.
جامعه پژوهش 346 نفر از دانشجویان بود.
داده ها از طریق یک پرسشنامه چهار بخشی جمع اوری شد که بخش اول ان شامل 10 سوال در مورد تعریف، نام، شیوع تخمینی بیمارهای نادر است.
بخش دوم آن شامل شش سوال است که به موضوع سازمان های (حمایتی) پرداخته و بخش سوم نیز شامل شش سوال است که به خود ارزیابی اطلاعات و عقاید در مورد بیماری نادر پرداخته و بخش چهارم سوالات شامل جنیست، سال تحصیلی پاسخ دهندگان، وضعیت تاهل و محل سکونت و اینکه ایا تا به حال بیماری که از بیماری های نادر رنج می برد را دیده اند یا نه.
داده ها با نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد.
94.4 درصد از پاسخ دهندگان اصطلاح نادر را شنیده بودند و حدود 90.5درصد علت اصلی آن را می دانستند. فقط در حدود 11.4درصد به درستی شیوع بیماری های نادر را تخمین زده بودند. حدود 35.5درصد که درصدی از بیماری های نادر به علت ژنتیکی ایجاد می شوند و 24درصد می دانستند که بیماری های نادر در کودکان بسیار شایع است.
5.2 درصد از پاسخ دهندگان تعداد افراد مبتلا به نادر در لهستان را می دانستند.
تعداد زیادی از پاسخ دهندگان متعقد بودند که در درجه اول متخصصان ژنتیک (76.6درصد) و متخصصان اطفال (71.3درصد) باید در زمینه بیماری ها نادر تحصیل کرده و اموزش ببینند.
95.4 درصد از پاسخ دهندگان می دانستند دانش انها در زمینه بیماری های نادر بسیار کم است و 92.9درصد احساس کرده اند که توانایی مراقبت از بیمار مبتلا به بیماری نادر را ندارند و 45.7درصد متعقد بودند نیازی نیست در مورد بیماری های نادر کلاس های مجزایی گذاشته شود.
نیاز فوری افزایش اگاهی در مورد بیماری های نادر در دانشجویان پزشکی و اموزش آنها در مورد چنین بیماری هایی وجود دارد ().
پی نوشت:
دو گروه از دانشجویان مشغول دو پروپوزال تحقیقی در باره بیماری های نادر هستند
به جای صبح بخیر می گویم: درود بر اولوهیت باطنی ات
یعنی من تنها ضمیر الهی تو را می بینم
نه هیچ انسانی دوست تو است نه دشمن تو بلکه معلم تو است. ف.ا.شین
... سنگ فکر می کند و احساس دارد و نیز گیاه، جانور و انسان. وقتی ستاره ای می درخشد، می خواهد که نگاهش کنیم. میباید زبان و پیام او را درک کنیم. نَفَس انسان، چشم ها و گوش هایش می باید منطبق باشند بر نفس ، چشم ها و گوش های کائنات.»
*
« احساس و تجربه ام می گوید کائنات فقط یک ماده واحد است که با انرژی بی نهایتِ زندگی ، تجلی یافته است. بهترین چیز، آن است که رمز طبیعت را کشف کرده و برای دیگران آشکار کنیم. »
*
« در ابتدا نور بود ، منبع بی انتهایی که ماده را به تمامی فرم ها توزیع می کرد و از پدیده های آن کائنات و زمین با تمام جنبه های زندگی آن است. »
*
« من الکتریسیته ام .به عبارتی من الکتریسیته در شکل انسانی ام. شما هم الکتریسیته اید آقای اسمیت، اما خودتان نمی دانید. »
*
« در جوانی چشم هایم سیاه بود ، اکنون آبی است و هرچه زمان می گذرد و مغزم قوی تر می شود، به رنگ سفید نزدیک تر می شوند. سفید، رنگی آسمانی است. یک روز صبح از پنجره ام ، کبوتر سفیدی را دیدم که به او غذا می دادم . او می خواست به من بگوید که در حال مرگ است. از چشم هایش نور فوران می کرد. هرگز در چشم های هیچ موجودی آن همه نور ندیده بودم که در چشم های آن کبوتر دیدم. »
*
« نور همیشه در کنارم بود. می دانید چطور چرخش میدان مغناطیسی و موتور القایی را کشف کردم و در بیست و شش سالگی معروف شدم؟ یک بعد از ظهر تابستانی در بوداپست با دوستم، غروب آفتاب را تماشا می کردیم. هزاران آتش با هزاران رنگ شعله ور در اطرافمان می چرخید. من اشعار فاوست را به یاد آوردم و شعرهایش را زمزمه می کردم . من میدان مغناطیسی چرخان و موتور القایی را در خورشید دیدم! »
🌩️
« من با رعد و برق حرف می زنم ... »
*
« صدا تنها در رعد و برق نیست. به نور و رنگ هم تبدیل می شود. یک رنگ را باید شنید... رعد و برق ها با هم فرق می کنند و اسم های خودشان را دارند. من روی بعضی هایشان اسم می گذارم. اسم افرادی که به من نزدیک اند یا ستایش می کنم.
در روشنایی آسمان و رعد، مادرم، خواهرم، برادرم دانیل و شاعری به نام "جووان جوانوویچ" و اشخاص تاریخی صربستان ... زنده اند. اسامی ای مانند Aslsaiah، Ezekiel ، مثل لئوناردو، بتهوون، گویا، فارادی، پوشکین ...»
*
« من آموخته ام احساس ها ، رویاها و بینش هایم را کنترل کنم. همه زندگی ام را در شیدایی گذرانده ام . تخیل، سرچشمه شادمانی ام بود و به من کمک کرد این سال های پر از کار را تحمل کنم . کاری که برای پنج عمر کافی بود. بهتر از همه، کار در شب بود به خاطر ستارگان و پیوند نزدیک با آنها ... »
*
« همه چیز نور است. هیچکس نمی میرد بلکه به نور تبدیل می شود و همچنان به زندگی ادامه می دهد. راز در این واقعیت نهفته است که ذرات نور به وضعیت اولیه خود برمی گردند. ترجیح می دهم بگویم به انرژی اولیه .
مسیح و چند تن دیگر این راز را می دانستند. من به دنبال آن بودم که چطور می شود انرژی انسان را حفظ کرد که فرمی از نور است ، گاهی روشن مثل نوری از بهشت . »
*
« من به خاطر خودم به دنبالش نبودم . بلکه برای مصلحت همه. من باور دارم اکتشافاتم زندگی مردم را آسانتر و قابل تحمل تر می کند و آنها را با معنویت و اخلاق پیوند می دهد. »
« این کائنات، معنوی است و ما هنوز آن را نشناخته ایم . جهان ، اخلاقی تر از ماست. ما طبیعتش را نمی شناسیم و نمی دانیم چگونه زندگی خود را با آن تنظیم کنیم. من یک دانشمند نیستم. علم، شاید رضایت بخش ترین روش برای یافتن پاسخ سوالی است که همیشه مرا تسخیر کرده و روز و شبم را به آتش کشانده است.»
*
« هر وقت یکی از نزدیکان و عزیزانم ناراحت می شد ، من دردی فیزیکی را حس می کردم . زیرا بدن های ما از ماده یکسانی ساخته شده و روح مان با بندهای ناگسستنی به هم پیوسته اند.
گاهی اندوهی درک نشدنی ما را از پای در می آورد . شاید به خاطر آن باشد که جایی در این سیاره، یک کودک یا مردی بزرگوار از دنیا رفته است. »
*
« ناپدید شدن یک ستاره و پدیدارشدن شهاب سنگ ها، بیش از آنکه تصور می کنیم، روی ما اثر می گذارد. ارتباط میان مخلوقات روی زمین حتی از این قوی تر است زیرا احساسات و افکار ما می تواند گل ها را خوشبوتر و زیباتر کند و یا آنها در سکوت فرو برد. »
من بخش هایی از مصاحبه با نیکلا تسلا را از کانال تلگرامی راز ققنوس (مهارتهای سلامتی و توانمندی) خواندم @salamatib اما در گوگل سرچ کردم و مصاحبه کامل آن را به انگلیسی یافتم
interview with tesla 1899
https://electrical-engineering-portal.com/nikola-tesla-everything-is-the-light
Tesla: I wanted to illuminate the whole earth. There is enough electricity to become a second sun. Light would appear around the equator, as a ring around Saturn
تسلا: من می خواستم تمام زمین را روشن کنم. برق کافی برای تبدیل شدن به خورشید دوم وجود دارد. نور در اطراف خط استوا ، به صورت حلقه ای در اطراف زحل ظاهر می شود
فقط خداوند می تواند براتون کاری را انجام بدهد نه هیچ قدرت دیگری
البته ادم ها دستهایی از خداوند هستند
ولی نمی گذارم که ادم ها تو ذهن من رشد کنند
اگر تمام مردم جهان بخواهند تو را نابود کنند نمی توانند کسی را که باور به ربوبیت الله دارد نابود کنند نگران قدرت قدرتمندان نبودند ... تهدید کسی که را باور کنی ۹۹ درصد مردم دچار این شرک هستند برای این است که ۹۹ درصد مردم در فقر و بدبختی هستند
نماینده مجلس رییس بانک فرماندار ثروتمند فامیل حاج اقا خیلی خوش امدید چطوری براش نشست و برخواست می کنید ؟
اگر بشه کل قران در یک کلمه جمع کرد اون توحید است خداوند رب العالمین است
تهدید می کند می گه بیچاره ات می کنم! بگو اوکی ! تمام تلاشت را برای نابودی من انجام بده!
ما همه را باور داریم بجز خدا
ما یک ادم ثروتمند را بیشتر باور می کنیم تا وعده خدا را !
خدا به ما وعده پیروزی داده است
اگر به قدرت خدا باور داشته باشی هیچکس نمی تواند به اندازه پشه هم بهت اسیب برساند
از سخنرانی های اقای عباس منش: خدا برایم کافی است
تمرین
حتی اگر تجربه منفی داشتید باید به خودتان بگویید افرین افرین که این کار را کردی! هر کسی جرات نداره این کار را بکنه
به جای اینکه خود خوری کنید به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید و به خودتان بگویید چرا این کار را کردی! بگویید افرین هیچ ایرادی نداره ... از نو شروع کن ... مگه چه اشکالی داره! بچه بودی دو هزار بار زمین خوردی تا درستش را یاد گرفتید.... برای خودتان طناب درست نکنید کسی که حکم اعدام صادر می کنه خودتون هستید...
حضرت موسی رفته کسی را کشته (قتل غیر عمد) ولی بعدا پیامبر شد....
با دست خودمون درها را به روی خودمون می بندیم... وقتی به خودت می گی"این درست بشو نیست" این پیام با خوردن یک بطری سم هیچ فرقی نداره ... (س.م.عرشیانفر)
ممنوع است : گله و انتقاد کردن و قضاوت کردن و سرزنش کردن خود
اقای عباسمنش استاد جذب و موفقیت می گوید: این طوری فکر کن اگر کسي به تو ضربه بزنه داره به تو خدمت می کنه
برداشتم این است : برای اینکه در این عالم اگر خودت را در پناه قوانین الهی بدانی نه زمینی هیچگاه شکست نمی خوری و همه چیز در واقع به نفع تو خواهد بود
موریس مرلوپونتی
موریس ژان ژاک مرلوپونتی (1961– 1908) ، فیلسوف و روشنفکر عمومی فرانسوی ، طرفدار برجسته دانشگاهی اگزیستانسیالیسم و پدیدارشناسی در فرانسه پس از جنگ بود. وی که بیشتر به خاطر کارهای اصلی و تأثیرگذار در زمینه تجسم ، ادراک و هستی شناسی شناخته شده است ، کمک های مهمی به فلسفه هنر ، تاریخ ، زبان ، طبیعت و سیاست کرد. مرلو-پونتی که در سالهای اولیه خود از طریق دوستی با ژان پل سارتر و سیمون دوبوار با جنبش اگزیستانسیالیستی همراه بود ، نقشی محوری در انتشار پدیدارشناسی ایفا می کند ، که سعی در ادغام آن با روانشناسی گشتالت ، روانکاوی ، مارکسیسم و .... ادامه دارد
https://plato.stanford.edu/entries/merleau-ponty
Maurice Jean Jacques Merleau-Ponty (1908–1961), French philosopher and public intellectual, was the leading academic proponent of existentialism and phenomenology in post-war France. Best known for his original and influential work on embodiment, perception, and ontology, he also made important contributions to the philosophy of art, history, language, nature, and politics. Associated in his early years with the existentialist movement through his friendship with Jean-Paul Sartre and Simone de Beauvoir, Merleau-Ponty played a central role in the dissemination of phenomenology, which he sought to integrate with Gestalt psychology, psychoanalysis, Marxism, and Saussurian linguistics.
حس می کنم به نوعی همه چیز را در یک پیام ساده کودکستانی خلاصه می کنم
همیشه فقط پاکسازی کنید! نیاز ندارید که بقیه روش ها را انجام دهید
جو وایتلی
تجربه یکی از درمانجویان NF1
"امروز بعد ظهر رفتم یه جایی خیاطی کار کنم روسری از سرم باز کردم به خاطر گرما ... محیط کاملا زنانه هست یه پیراهن مردانه هم پوشیدم ... مسول کارگاه گفت "من نمی تونم برای همه بچه های توضیح بدم شما بیماریت واگیر نداره ...." خیلی باهاشون صحبت کردم اطلاعات دادم متاسفانه........ دکتر عزیز تلفن شما رو دادم باهاتون صحبت کنه ... خیالش راحت بشه انشالله قبل از اینکه تصمیم بگیره بهم بگه نیا، با شما تماس بگیره......
پی نوشت: توده های پوستی در بیماری نوروفیبروماتوز از طریق تماس ، غذا، تنفس ..... قابل انتقال نیست این بیماری ژنتیکی است . در ایجاد آگاهی و باور درست در مردم، لطفا انجمن نوروفیبروماتوز ایران را یاری نمایید.
بسم الله الرحمن الرحیم